IJsselsteiners en Nieuwegeiners die naar U.S.P/De Uithof willen hebben niets aan die tram omdat de snelbus IJsselstein-Nieuwegein-U.S.P-Bilthoven - ondanks een kleine omweg via kantorenwijk Rijnsweerd - er half zo lang over doet lees meer ►
Door langere reistijden daalt het gebruik van bus, tram, metro. Automobilisten kiezen wel voor snelwegbussen omdat deze tijdens files verder rijden over vluchtstroken waardoor reistijden korter worden. lees meer ►
De nieuwe bewoners van het sjieke wijkje ‘Wilhelminawerf’ zullen er waarschijnlijk niet zo blij mee zijn. Maar feit is dat hun nog niet eens voltooide wooncomplex nu al het meest besproken onderdeel is van de bouw in de Merwedekanaalzone. Want wat zich daar voltrekt zou je het best kunnen omschrijven als: een schandaal in slow motion. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Arjan den Boer. lees meer ►
Ons ministerie doet nog steeds wat zij al ruim een halve eeuw doet: extra snelwegrijstroken maken. De praktijk heeft bewezen dat auto’s dan alleen maar tijdelijk beter doorstromen. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Els Wegdam. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Anne Broeksma. lees meer ►
Vorige week sprak ik op straat even enkele kandidaat raadsleden die flyers uitdeelden. Op de flyers van alle partijen staat dat er meer en beter OV moet komen. Dit is logisch want de steden groeien als kool. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Kim Nelissen. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Jos van Sambeek. lees meer ►