Aanstaande zaterdag legt de gemeente Utrecht een struikelsteentje voor de moeder van Truus van Lier. Maar waarom? En wie was Derkje van Lier-Wensink? lees meer ►
Om de vervuiling van het verbreden van snelwegen te compenseren worden boeren uitgekocht. De BBB is daar tegen en werd ook in de provincie Utrecht de grootste partij. In haar verkiezingsprogramma staat over mobiliteit: “BBB zorgt voor een provincie die overal goed bereikbaar is met OV, fiets en auto. De bus moet weer terug in de straat. lees meer ►
In 1975 begon de aanleg van de eerste lijn van een regionaal Utrechts tramnetwerk; een sneltram van IJsselstein naar Zeist. Bijna een halve eeuw later, in 2022, reden voor het eerst sneltrams vanuit IJsselstein naar de andere kant van de stad, maar niet verder dan universiteitswijk De Uithof (die inmiddels een andere naam heeft). lees meer ►
Utrecht heeft op het gebied van wonen en woningbouw duidelijk gekozen voor een meer sturend beleid dan in het verleden. Dat vindt Dennis de Vries (PvdA), die sinds een half jaar als wethouder wonen en volkshuisvesting mede verantwoordelijk is voor de uitvoering hiervan. lees meer ►
IJsselsteiners en Nieuwegeiners die naar U.S.P/De Uithof willen hebben niets aan die tram omdat de snelbus IJsselstein-Nieuwegein-U.S.P-Bilthoven - ondanks een kleine omweg via kantorenwijk Rijnsweerd - er half zo lang over doet lees meer ►
Door langere reistijden daalt het gebruik van bus, tram, metro. Automobilisten kiezen wel voor snelwegbussen omdat deze tijdens files verder rijden over vluchtstroken waardoor reistijden korter worden. lees meer ►
De nieuwe bewoners van het sjieke wijkje ‘Wilhelminawerf’ zullen er waarschijnlijk niet zo blij mee zijn. Maar feit is dat hun nog niet eens voltooide wooncomplex nu al het meest besproken onderdeel is van de bouw in de Merwedekanaalzone. Want wat zich daar voltrekt zou je het best kunnen omschrijven als: een schandaal in slow motion. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Arjan den Boer. lees meer ►
Ons ministerie doet nog steeds wat zij al ruim een halve eeuw doet: extra snelwegrijstroken maken. De praktijk heeft bewezen dat auto’s dan alleen maar tijdelijk beter doorstromen. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Els Wegdam. lees meer ►