Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Kim Nelissen. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Jos van Sambeek. lees meer ►
Alles over het plan waarin onder meer auto's van de middenbaan naar de ventwegen worden verplaatst. lees meer ►
Daarna komen ze een stukje verderop boven de grond en dan rijden ze met weinig passagiers nog zo’n 7 kilometer verder naar Nieuwegein Centrum over de huidige Nieuwegeinlijn. Daar zijn ze dan nog lang niet op het eindpunt. In de Utrechtse provincie en gemeenteraad werden o.a. deze vraag gesteld aan de gedeputeerde en de wethouder: Vinden jullie dit duurzaam en efficiënt als die superlange trams met weinig mensen zoveel kilometers moeten rijden? lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Joost van Waert. lees meer ►
Volgens de theorie van de toenmalige 'Stadsregio Utrecht' was een tramnetwerk op de lange termijn nodig, omdat sneltramvoertuigen de verwachte grote aantallen OV-reizigers wèl kunnen vervoeren en bussen niet. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Jan van Piekeren. lees meer ►
Die ambtenaren wisten op hun beurt echter niet dat die betonfundering te zwak was gemaakt. Jaren later drong in de vervoerwereld namelijk het nieuws door dat de Ierse hoofdstad Dublin een zelfde soort betonfundering had gemaakt die te zwak bleek toen trams er eenmaal overheen gingen rijden. Foutje, bedankt. lees meer ►
Hoe beleven we Utrecht? In een serie interviews praat Louis Engelman met inwoners over hun stad. Dit keer met Liesbeth Paardekooper. lees meer ►
Die busbaan is zo extreem duur omdat er een “hoogwaardige betonfundering” onder ligt die niet nodig is voor bussen, wel voor trams. In 1975 werd namelijk besloten om een sneltramlijn aan te leggen van IJsselstein/Nieuwegein naar Utrecht Centraal Station en die zou later via de binnenstad worden verlengd naar universiteitswijk De Uithof. lees meer ►