U zocht naar duurzaam. Er zijn 48 artikelen gevonden.
In de minibieb in de Bucheliusstraat (Tuinwijk-West) staan veel thrillers, een paar romans, een aantal jeugdboeken en één ‘duurzaam’ kookboek: ‘Koken met kanjers’ van Yvette van Boven. lees meer ►
Deel 2 van een column van Patrick Tersteeg: "Om Utrecht definitief op te stoten in de vaart der volkeren gaat betaald parkeren in Utrecht tegenwoordig via een app (die verdomme helemaal geen app is, maar slechts een heel erg knullige website)... " lees meer ►
Wekelijks loopt Edwin Lucas met zijn camera door Utrecht om een foto van toen te combineren met een opname van nu, begeleid door een mooi citaat. lees meer ►
Vandaag werd het startsein gegeven voor de Mobiliteitsweek door de Utrechtse wethouder Lot van Hooijdonk, gedeputeerde André van Schie en fietsburgemeester Belle de Gast. lees meer ►
Buiten Utrecht kom ik regelmatig minstens drie mensen tegen, maar trots op de stad is meestal geen onderwerp om over te beginnen. Sharon Dijksma heeft in haar nieuwjaarstoespraak opgeroepen om dat wel te doen. lees meer ►
Ik zie deze week op de Utrechtse website De Nuk tien restauranttips voor in Barcelona. Geen bezwaar tegen. Goeie timing, zo nu de zomer eraan komt. Ik mis daar echter één tip: ga NIET vliegen. lees meer ►
‘Een trendbreuk’. Zo wil de PvdA-wethouder voor wonen, Dennis de Vries, het beleid van het nieuwe college van burgemeester en wethouders in Utrecht wel noemen. ‘Wonen mag geen zaak van de markt meer zijn, zoals in het verleden’, vindt hij. lees meer ►
Daarna komen ze een stukje verderop boven de grond en dan rijden ze met weinig passagiers nog zo’n 7 kilometer verder naar Nieuwegein Centrum over de huidige Nieuwegeinlijn. Daar zijn ze dan nog lang niet op het eindpunt. In de Utrechtse provincie en gemeenteraad werden o.a. deze vraag gesteld aan de gedeputeerde en de wethouder: Vinden jullie dit duurzaam en efficiënt als die superlange trams met weinig mensen zoveel kilometers moeten rijden? lees meer ►
Volgens de theorie van de toenmalige 'Stadsregio Utrecht' was een tramnetwerk op de lange termijn nodig, omdat sneltramvoertuigen de verwachte grote aantallen OV-reizigers wèl kunnen vervoeren en bussen niet. lees meer ►
Mensen die vlakbij een van de schaarse sneltramhaltes woonden vonden de tram een verbetering, maar de meerderheid woont verder weg en verliet het OV. De meesten namen de auto. lees meer ►