De kiek is gemaakt: op donderdag 21 mei 2026, 18.45 uur

Waar? Domplein

Door: Harrie van Veen

Want? Duizenden mensen demonstreerden vanavond op het Domplein en Jaarbeursplein tegen extreemrechts geweld rond azc's. Ze lieten zich horen tijdens een 'solidariteitsprotest'. Hun boodschap is dat vluchtelingen welkom zijn. De demo is een reactie op de recente spanningen rondom asielzoekerscentra, zoals die in Loosdrecht en IJsselstein.

De demonstratie begon om half zeven op het Domplein. Daarna wandelden de demonstranten naar het Jaarbeursplein. De demo was georganiseerd door De Straat Op, een samenwerkingsverband van verschillende organisaties (DeGoedeZaak, Dolle Mina’s, Extinction Rebellion....).

Foto: Diet Groothuis

Foto: Harrie van Veen

Foto: Nannet Buitelaar

Foto: Harrie van Veen

(JT)