De campagne om het Smartlappenfestival (17-18-19 nov.) in Utrecht onder de aandacht te brengen is dinsdagmiddag gestart. Loco-burgemeester Victor Everhardt (en wethouder van de Domtoren) mocht met Marco Terlou (bestuurslid Smartlappenfestival) een symbolische eerste grote pleister plakken op de Domtoren.   Foto: Ton van den Berg Met dit pleisterplakken gaat het Smartlappenfestival een samenwerking aan met de Stichting Utrechts EigenDom die geld wil inzamelen voor extra renovatiewerk aan de Domtoren. De toren gaat voor groot onderhoud vanaf december in de steigers, het werk gaat ongeveer vijf jaar duren.   Pleisters plakken wordt ondersteund door zangkoor De Weduwen. Foto: Ton van den Berg

Tijdens het Smartlappenfestival gaat een team medewerkers 'met de pet' rond om geld 'te lappen' voor de Domtoren. In ruil voor een bijdrage krijgt iedereen dan een unieke smartlappenpleister. Daarnaast krijgen ook alledeelnemende horecazaken een zak pleisters om uit te delen tijdens het festival.  

Tijdens het festival is er ook het Dom Blondje te koop. De organisatie heeft dit biertje samen met het Bierparadijs ontwikkeld en een deel van de opbrengst is ook voor de Domtoren.  

Het Dom Blondje is een nieuwe versie van het biertje dat jaren geleden al eens door Berts' Bierhuys was bedacht. Nu gaat het volgens de organisatie om een blond bier dat 'een lekkere frisse allemansvriend' is.